Pięć lat nauki o materiałach, opanowanie kilku programów komputerowych z zakresu architektury wnętrz, matematyki oraz wiele innych przedmiotów, które poszerzały horyzonty studenta kierunku Architektura wnętrz daje całkiem dobre podstawy do podjęcia pracy jako architekt wnętrz. Do tego jeśli w CV widnieje co najmniej roczny staż lub płatna praktyka w jakieś renomowanej firmie zajmującej się wystrojem wnętrz, to można być spokojnym o pracę.
Od kilku lat obserwuje się zwiększone zainteresowanie usługami architektów wnętrz, co cieszy, bo oznacza, że zaczynają się liczyć otaczające nas przedmioty, kolory, zapachy, układ pomieszczenia, itp. W marketingu trendy kierunkowania wystroju wnętrza ku klientowi – by więcej kupił, by tu wrócił, itp. – od dawna jest znany. Teraz jednak przekształcił się on w coś oczywistego, element wręcz niezbędny w prowadzeniu przedsiębiorstwa. W domach coraz więcej osób chce mieć harmonię wystroju, dobrze dobrane dodatki, kolory, meble. Ludzie chcą mięc w domach ładnie i funkcjonalnie, zwłaszcza, że w sklepach czy w internecie można dostać mnóstwo przeróżnych dodatków do domu, w tym designerskich. Skończyły się czasy, kiedy w domach królowały meblościanki tej samej firmy tylko w dwóch kolorach. Dziś można mieć w domu jak w pałacu francuskim lub jak w japońskiej świątyni – do koloru, do wyboru. Ważnym argumentem dla zatrudnienia architekta wnętrz jest metraż mieszkań – często z aneksem kuchennym, małe mieszkania zmuszają do maksymalnego wykorzystania przestrzeni. A kto potrafi to lepiej zaplanować niż fachowiec?
Absolwent kierunku Architektura wnętrz nie powinien zbytnio obawiać się bezrobocia. Jeśli okaże się, że nie znajdzie zatrudnienia w żadnej firmie, to zawsze może założyć własną. I tak się dzieje w ostatnich latach, kiedy na rynku pojawiają się coraz to nowe biura, salony, studia oferujące usługi wystroju wnętrza. Co ciekawe sklepy internetowe związane z branżą wnętrzarską chętnie podejmują współpracę z architektami wnętrz. Pomaga to obu stronom – sklep udostępnia przedmioty do aranżacji wnętrz, natomiast architekt ma możliwość otrzymywania rabatów czy brania udziału w promocjach. Ważne, by korzystał z tej współpracy także klient.
W największych miastach w Polsce architekci wnętrz są poszukiwani, rozchwytywani. Najlepszym sposobem reklamowania swoich usług jest portfolio, czyli zbiór swoich projektów – czy to już zrealizowanych, czy też będących dopiero w sferze planów. Wielu startuje też w różnych konkursach, by zdobyć uznanie. Można także właśnie wejść we współpracę z jakimś magazynem poświęconym tematyce wystroju wnętrz czy też z lokalnym dziennikiem. Występując jako ekspert można w prosty sposób wypromować swoje nazwisko czy firmę.